mobile
tablet
pc

Hypnose bij bevalling

Dat bevallen pijn doet, is jammer genoeg een feit. Zeker als de bevalling even duurt kan je zeer uitgeput raken.

Dit schrikt heel wat zwangere vrouwen af. Sommige vrouwen zelfs in die mate dat ze helemaal niet zwanger willen worden. Toch zijn er heel wat methoden om de pijn te beheersen. Epidurale, massage, een bad, puffen... Maar ook hypnose is zeer efficiënt om de pijn bij een bevalling onder controle te houden.*

Hypnose en bevalling*

Hypnose is een natuurlijk manier om de pijn tijdens een bevalling te bestrijden. Er komen geen naalden aan te passen, geen dure pijnstillers en er is geen kans op eventuele bijwerkingen.

Bij bevallen onder hypnose, streven we er naar je zo ontspannen mogelijk naar de bevalling toe te leven en te ervaren op het moment zelf. Als je ontspannen bent zal je lichaam gemakkelijker omgaan met de pijn. Met behulp van oefeningen en triggers breng je je zelf in een soort van trance, waardoor de pijn minder zal lijken.

Pijnloos bevallen onder hypnose*

Bevallen onder hypnose gebeurt in drie stappen:

1: we laten je kennis maken met hypnose en leren je enkele technieken om te ontspannen

2: diepere kennis en verkenning van hypnose. We gaan een persoonlijke anesthesie trigger voor je creëren, zodat je zelf pijnverdoving kan oproepen op het moment dat jouw lichaam dat nodig heeft. Die trigger kan iets heel eenvoudigs zijn, zoals het maken van een gebaar. Deze zal in jouw onderbewustzijn gelinkt worden aan ontspanning en positieve gevoelens.

3: de hypnose triggers versterken en oefenen.

Je krijgt ook zelfhypnose audio oefeningen en begeleiding mee om jouw trigger te versterken

Wat gebeurt er tijdens de bevalling?*

Als de bevalling start en je pijn voelt komen, kan je meteen de anesthesie trigger activeren. Als je dit doet, raakt je lichaam in een hypnose toestand en krijg je onmiddellijk een soort van verdoving. Je bent klaar om door middel van hypnose de pijn bij een bevalling te verlichten (*).

Wil jij ook bevallen onde hypnose? Of wil je meer informatie over onze werkwijze?

Neem dan vandaag nog contact met ons op via onderstaand intakeformulier of bel ons via 0488 88 56 56 of 0499 15 38 27.

(*) Disclaimer: Al onze voorstellen zijn gebaseerd op eerder behaalde resultaten maar kunnen niet gegarandeerd worden. Aangezien elke persoon verschillend is, zijn ook resultaten mogelijk verschillend. Vanzelfsprekend doen we er alles aan om een zo goed mogelijk resultaat te verkrijgen, zodat ook u tevreden bent van onze oplossingen. Hypnotherapie is een persoonlijke begeleiding. De resultaten verschillen van persoon tot persoon en kunnen dus niet op voorhand gegarandeerd worden. Hypnose is geen wondermiddel, maar een hulpmiddel voor mensen tot het bereiken van doelen of het verbeteren van hun welzijn. Hypnose mag nooit gezien worden als vervanging van noodzakelijke medische verzorging.